Mai 18

Efectul social media in mediul afacerilor

Efectul social media in mediul afacerilor

In prezent majoritatea afacerilor s-au mutat din mediul offline in cel online si doar foarte putine, spre deloc, mai sunt cele care mai supravietuiesc in mediul offline. Dar pentru a avea o afacere profitabila, chiar si in mediul online, ai nevoie de o imagine cat mai buna a afacerii tale.

Cum poti obtine o imagine mai buna a afacerii tale?

Daca te numeri printre numeroasele persoane ce au citit diverse carti, materiale si articole despre Social Media si Marketing online, probabil ca deja anticipezi toate raspunsurile pe care le vei primi aici la aceasta intrebare. Prezenta in Social Media reprezinta un element cheie pentru orice tip de afacere din mediul online. Mai cu seama toate companiile mari au reusit sa-si formeze o imagine pozitiva in fata clientilor cu ajutorul retelelor de socializare, printre care enumeram: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest.

Iar mai nou, Instagram face furori prin randul retelelor de socializare, avand in vedere ca poti distribui diverse materiale si clipuri menite sa atraga cat mai multi clienti. In mare masura, clientii sunt atrasi atat de prezenta afacerii tale pe retelele de socializare, cat si de continutul de calitate pe care il oferi pe site-ul tau, dar si pe aceste retele de socializare.

Cativa pasi pentru dezvoltarea  afacerii tale prin intermediul retelelor de socializare

Chiar daca afacerea ta este prezenta si vizibila pe retelele de socializare, asta nu inseamna ca este momentul sa te opresti din dezvoltarea afacerii. Si asta nu pentru ca nu ai nimic altceva de facut, ci pentru ca internetul evolueaza, tehnologia evolueaza in fiecare zi, iar daca iti doresti ca afacerea ta sa mearga la fel de bine ca pana acum, trebuie sa tii pasul cu toate schimbarile de acest tip. Iar pentru a face acest lucru, trebuie sa tii cont de urmatorii pasi (etape):

  • Posteaza constant informatii interesante despre afacerea ta pe retelele de socializare;
  • Incearca sa te adaptezi la toate schimbarile din mediul online;
  • Testeaza nevoile clientilor tai si asigura-te ca intr-un scurt timp le oferi tot ceea  ce au nevoie.

Posteaza constant informatii – chiar daca lucrul acesta implica foarte mult timp si energie, este primul pas pentru a castiga increderea potentialilor clienti. Tot ceea ce trebuie sa faci prin acest prim pas este sa le oferi posibilitatea clientilor si viitorilor clienti sa intre in contact cu compania ta. Cu cat vei fi mai activ si vei raspunde tuturor intrebarilor, cu atat compania ta va avea de castigat.

Tine pasul cu schimbarile frecvente din mediul online – daca te numeri printre persoanele ce au aceasta capacitate de a se adapta din mers schimbarilor, putem spune ca esti un norocos. Cu cat vei stii sa faci fata schimbarilor intr-un timp cat mai scurt, cu atat compania ta, respectiv afacerea ta va avea de castigat.

Testeaza nevoile clientilor tai – nu este suficient doar sa-i tii la curent cu informatii noi sau sa le raspunzi in timp util la fiecare mesaj adresat de catre acestia. In afara de toate aceste lucruri ai nevoie sa stii cum sa le poti oferi solutii pentru nevoile lor. Iar pentru acest lucru ai nevoie sa testezi tot ceea ce se intampla pe retelele de socializare; astfel printr-o monitorizare atenta vei intelege care sunt nevoile clientilor tai (subiectele, produsele sau serviciile de care au nevoie).

Astfel spus, daca vei intelege mecanismul de functionare a tuturor retelelor de socializare, vei stii ce impact vor avea asupra afacerii tale, iar pe viitor vei stii cum sa actionezi pentru dezvoltarea afacerii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.