Despre companiile care intra in social media

Posted by

Primele au fost companiile mari; la ele un buget pentru a experimenta ceea ce inseamna social media nu a fost niciodata o problema, asa ca au facut usor primii pasi si astfel au avut si cel mai mult de castigat de pe urma retelelor sociale. Apoi a venit randul companiilor mici si mijlocii sa faca acest pas si rand pe rand au intrat o parte din firmele unor producatori locali, dar si magazinele online pentru care social media era un canal foarte bun de a aduce vanzari.

Daca ne uitam dupa magazinele online care isi fac publicitate prin canalele de social media, vom vedea ca exista o mare diversitate de companii care fac asta, de la cele mai populare care promoveaza produse electrocasnice si alte produse de consum, pana la sex shop-uri care promoveaza prezervative si alte bazaconii, toate le veti vedea frumos pe canalele de social media, expunandu-si care de care mai atractiv marfa in vitrinele internetului.

Si asta nu e un lucru rau, problema insa care ma deranjeaza pe mine este legata de concurenta, care cel putin pe bloguri vaneaza articolele concurentei si posteaza tot felul de comentarii astfel incat sa-si promoveze si ei, la randul lor, marfa. Ce nu stiu ei e ca de cele mai multe ori aceste comentarii ajung in spam si probabil, dupa ce au trecut pe la cateva bloguri, deja Akismet ii blocheaza automat, ceea ce inseamna ca tot ce fac e sa piarda timpul inutil, incercand sa-si invinga concurenta prin cele mai stupide metode.

Acum nu inseamna ca toti sunt asa si ca nu se intampla si campanii misto. Sunt o groaza de companii care au bugete care isi permit sa le experimenteze si astfel sa incerce lucruri noi in social media. In felul acesta reusesc sa avanseze rapid in fata concurentei si uneori sa o si depaseasca.

Pe langa toata treaba asta cu promovarea si impactul pe care il are o astfel de campanie asupra posibililor clienti, mai exista si o componenta de SEO care ajuta site-urile companiilor sau magazinele online sa se pozitioneze cat mai bine in motoarele de cautare.