Sep 14

Cam asa se face social media

Cam asa se face social media

Astazi vreau sa va vorbesc de niste baieti destepti, dar nu de cei cu ochii albastri, ci de cativa tineri care reusesc cumva, inca nu-mi dau seama cum, sa faca niste chestii la un cu totul si cu totul alt nivel. Nu stiu exact cati asociati sunt, la un moment dat citisem de 2, in alt loc citisem ca echipa de baza e formata din 7 sau 11 persoane, oricum sunt foarte putini pentru lucrurile mari pe care le fac.

Banuiesc ca inca nu v-ati dat seama despre cine e vorba, ei bine, este vorba despre cei care se afla in spatele UNTOLD si Neversea, o echipa care nu doar reuseste sa faca unul dintre cele mai mari festivaluri de la noi din tara, dar reuseste si sa-l promoveze la nivel international prin tot felul de idei uimitoare. Anul trecut, de exemplu, puteai primi un bliet daca donai sange si a fost primul festival din lume unde plateai cu sangele tau, la propriu. Avand in vedere ca festivalul se afla in inima Transilvaniei, Dracula etc., ideea a fost geniala si s-a scris de ea atat in presa internationala, cat si cea locala.

Si au comis-o din nou

Revenind la subiectul de azi, despre cum se face social media: putini inteleg ca intai trebuie sa asculti si apoi sa transmiti si tu un mesaj adecvat prin intermediul canalelor de social media. In ziua de azi se arunca mult gunoi pe toate canalele de social media si visam ca poate, poate ajunge viral. Imi aduc aminte anul trecut cand lucram pentru un client care voia sa promoveze calitatea produselor lor si, ascultand prin social media, am identificat ca respectivul client are o problema de imagine. I-am comunicat patronului respectiv ca el are o problema de imagine pentru ca lumea ii percepe afacerea diferit fata de ceea ce ofera el in realitate si s-a suparat pe mine in loc sa rectifice problema.

Ei bine, baietii astia de la UNTOLD au ascultat mesajele de la fani si va dati seama ca nu a fost vorba de 2-3 mesaje, ci de zeci de mii si cand au gasit mesajul potrivit, care le-a ridicat mingea la fileu, au executat cu mare arta, reusind sa inscrie puncte valoroase pentru echipa.

Ca sa nu va mai tin in suspans, unul dintre mesajele fanilor i-a impresionat atat de mult, incat impreuna cu cei de la Visa au reusit cumva sa ajunga la Morgan Freeman care i-a citit mesajul cu vocea lui inconfundabila. Clipul are deja 84 de mii de vizualizari si a aparut prin mai multe locuri din presa.

Poate nu e cea mai tare campanie de PR de anul acesta, dar arata cat de important e ca atunci cand actionezi in social media sa te uiti la cei din jurul tau si mai putin la tine, pentru ca social media este mai mult despre ceilalti si mai putin despre tine. Da, stiu ca tu ai cel mai tare produs si toata lumea trebuie sa afle despre el, dar ghici ce, mai sunt alte 1 milion de firme (ca sa nu zic ca-s chiar mai multe) care au si ele cel mai tare produs si – la fel ca si tine – cred ca noi toti ceilalti trebuie sa aflam imediat si sa dam si LIKE la miraculosul produs.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.