Desi suntem in 2018, observ in lumea social media ca exista inca oameni are alearga dupa like-uri la paginile lor de facebook, isi fac cont pe instagram, pentru ca au auzit ca asta e noul trend si fac social media cu picioarele – ca nu stiu daca pot sa ma exprim altfel – si apoi vor rezultate. Asta e cel mai amuzant lucru, ca vor rezultate facand ceva ce nu stiu sa faca.
Desigur ca in ziua de azi toata lumea se pricepe la social media, ce poate fi atat de greu sa postezi ceva pe facebook si, eventual, sa inviti mai multi prieteni sa dea like paginii tale sau paginii afacerii tale? Dar a observat cineva ca in news feed nu mai apar pagini decat sponsorizate de ceva vreme? S-a gandit cineva ca uneori, pentru a avea rezultate, fie trebuie sa faci ceva extraordinar, fie trebuie sa spui o poveste? Iar daca le imbini pe ambele, succesul e garantat.
Si cel mai mult imi place cand oamenii vin la mine si spun ca au inchis blogul pentru ca publicul lor tinta era mai mult pe facebook, dar ca acum nu mai au rezultatele pe care le aveau in urma cu cativa ani. Desigur, algoritmul facebook s-a schimbat si, cum lucrurile nu merg chiar bine pentru facebook, a inceput sa stagneze si e normal sa vrea si mai multi bani ca tu sa iti faci publicitate.
In acest context, poate ca merita sa iti faci un blog. Desigur ca acesta are avantaje si dezavantaje, vine si cu costuri adiacente, nu e „gratis” asa cum multi au impresia ca e facebook sau alte canale social media, dar ceea ce multi nu inteleg e ca e un produs al tau, un canal pe care tu il controlezi si prin care poti transmite mesajul in modul in care doresti tu.
Chiar zilele trecute discutam cu cineva care a avut un blog dar a renunta la el, acum are o problema mai delicata si vechiul blog i-ar fi fost foarte util in momentul asta. Acum realizeaza cat de valoros ar putea fi, dar e prea tarziu, pentru ca nu are niciun fel de back-up sau arhiva a lui si probabil nimeni nu va sta sa rasfoiasca arhivele internetului pentru a gasi ceea ce a asternut el online in urma cu ceva vreme.
In acest context, impresia mea este ca cei mai multi in ziua de azi pur si simplu trateaza social media ca pe niste pariuri online, uitand ca nu e indeajuns sa aruncam niste mesaje pe canalele de social media si doar, doar prindem ceva peste, adica niste clienti dornici sa ne dea o caruta de bani pentru serviciile noastre.
Multi uita ca, dincolo de vanzari, retelele de social media sunt niste canale excelente de branding si odata ce ai reusit sa construiesti un brand puternic, vanzarea in sine devine un procedeu mult mai simplu decat acum. Multi uita ca pe canalele de social media uneori mai trebuie sa si asculti si nu doar sa emiti continut, care de cele mai multe ori este fara valoare.
Spune o poveste si daca o spui cum trebuie, aceasta va lucra mult timp pentru tine. Pe retelele de social media e mai important cum spui anumite lucruri decat ceea ce spui. Sunt cativa care au inteles asta, si vad si la Ploiesti cativa oameni care spun niste povesti minunate, desi nu vor sa vanda nimic. De fapt, fara sa isi dea seama, ei vand ceva mult mai important si pe termen lung vor avea mult mai multe de castigat.